1. Generelt
Disse betingelsene gjelder for avtale om levering av produkter og tjenester, også omtalt som varer eller varen, til sluttkunder i Norge. Det norske Naturhuset AS er et selskap i konsernet Global Pharma Group AS. Selskapene samarbeider på tvers, for å utnytte synergier, hvor dette er formålstjenelig.



Vilkårene gjelder ved kjøp gjennom Det norske Naturhuset sin nettside.
Selger:
Det norske Naturhuset AS
c/o Wepack
Lienga 7
1414 Trollåsen
Telefon: +47 67 13 90 90
E-post: post@naturhuset.no
Web: naturhuset.no
Registrert i Brønnøysundregisteret med org.no.: NO 976 882 830 MVA
Kjøper:
Den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen (benevnt «du», «deg», «din», «ditt» eller «kunden»)
Du må være fylt 18 år for å bli kunde hos Det norske Naturhuset AS, og for å foreta kjøp av varer.
2. Bestilling
Alle priser som er annonsert på våre nettsider er den totale prisen og inkluderer merverdiavgift og eventuelt andre gebyrer og avgifter som Staten til enhver tid fastsetter. Totalkostnaden for kjøpet ser du før bestilling og inkluderer alle utgifter så som porto, frakt, emballasje m.m.
Din bestilling er bindende når denne er registrert av oss, men du har alltid 14 dagers angrerett på kjøpet og kan når som helst kontakte vår Kundeservice for å gjøre endringer i ditt kjøp. Vi er samtidig bundet av din bestilling slik denne er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller angitt på annen måte. Når vi mottar din første bestilling, vil vi sende en ordrebekreftelse til deg under forutsetning av riktig e-postadresse. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar varen. Om ikke det skjer uventet leveranseforstyrrelser er produktene på lager. Skulle vi mot formodning bli utsolgt for produkt, vil kunden få beskjed om dette.
3. Kjøp gjennom nettsiden
Det skal være enkelt og oversiktlig for deg som kunde å handle hos oss.
Produktene som selges fra vår nettside, vil du få levert direkte til din postkasse.
Endringer av produktet og leveringsmåter kan forekomme.
Dette gjelder forbedringer av produkt, distribusjonsmåte og emballasje som skal være fordelaktig for deg som kunde. Endring kan også forekomme ved at et bestemt produkt tas ut fra vårt sortiment.
Ved andre særtilbud gjelder oppgitte priser og vilkår i tilbud/ordrebekreftelse.
Kjøp kan nektes ved saklig grunn, slik som svindelforsøk, manglende kredittverdighet m.m.
Det norske Naturhuset AS leverer kun til norske adresser.
4. Leveranse og frakt
Leveringstiden vil være 5-7 dager etter bestilling, så fremt det ikke oppstår problemer for vår distributør.
Ved utsendelser som krever spesielle endringer, kan vår kundeservice hjelpe deg, slik at vi imøtekommer dine behov.
Kundeinformasjon
Kunden er selv ansvarlig for å oppgi korrekt navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer ved bestilling og/eller annen skriftlig/muntlig kommunikasjon. Kunden plikter å gi beskjed ved endring av adresse, telefonnummer og e-postadresse.
5. Betaling
Forhåndsbetaling kan gjøres ved å benytte VIPPS eller gjennom Klarna.
6. Angre- og returrett, herunder returer
Som kunde i Det norske Naturhuset AS har du, i henhold til angreretts loven 14 dagers angrerett.
For å benytte deg av denne må du sende en e-post til post@naturhuset.no innen 14 dager etter varen er mottatt. Tellingen starter dagen etter du har mottatt varene. Du trenger ikke å skrive noe mer enn at du angrer på kjøpet og oppgi ordrenummer. Trenger du veiledning, ta kontakt med kundeservice som vil hjelpe deg.
Varene skal sendes tilbake til oss innen 14 dager etter mottakelse. Benytt angreskjema som er vedlagt pakken eller sendt pr. e-post.
Skjemaet skal legges ved i pakken. Returfrakt betales av kunden. Du er ansvarlig for å pakke varene forsvarlig. Følg vanlige returregler.
Du skal sende varene til Det norske Naturhuset AS, c/o Wepack, Postboks 138, 1417 Sofiemyr. Denne adressen er forhåndsfylt i vår returløsning (klikk her for å åpne angrerettskjema)
Returer som sendes til oss som postoppkrav eller rekommendert vil ikke bli tatt i mot.
Pengene-tilbake-garanti
Vi har garanti på våre magnetprodukter. Dette gjelder Helsemadrassen 2, alle våre magnetbandasjer og våre 3 forskjellige magnetputer.
Du kan returnere produktet innen 6 måneder og få pengene tilbake. Du må bruke produktet i minimum 4 måneder.
Det eneste du ikke vil få igjen er porto og ekspedisjonsgebyr.
7. Full reklamasjonsrett
Det gis full reklamasjonsrett etter gjeldende lover for alle mangler ved varen.
Reklamasjonsretten er begrenset til varens holdbarhetsdato som angitt på emballasjen forutsatt at riktig lagring er fulgt og maksimalt to måneder fra forholdet det reklameres på ble oppdaget. Under enhver omstendighet plikter kjøper å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget.
Ved reklamasjon, feil og mangler må kjøper dekke eventuelle fraktkostnader. Tilbakebetaling ved godkjent reklamasjon vil skje innen 14 virkedager. Ved en eventuell tvist, skal Forbrukerklageutvalgets avgjørelser følges. Hvis du vil benytte deg av reklamasjonsretten eller har spørsmål om reklamasjon, kontakt kundeservice. Den norske kjøpsloven regulerer ellers forholdet mellom deg som kunde og Det norske Naturhuset. Har du spørsmål, eller er i tvil om noe vedrørende varen, kan du bare kontakte oss. Spørsmål kan rettes til kundeservice. Kontaktinformasjon finner du her.
8. Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner inkludert merverdiavgift. Prisen på produktet kan variere avhengig av salgskanal, distribusjon og spesielle tilbud. Prisene gjelder inntil de endres. Vi forbeholder oss retten til å gjøre pristilpasninger i forhold til de generelle markedsendringene vi må forholde oss til.
9. Kundeservice
Vår kundeservice hjelper deg gjerne på telefon 67 13 90 90 mandag – fredag kl. 09:00 – 15:00 og pr. e-post: post@naturhuset.no og vil gi tilbakemelding innen rimelig tid.
10. Personvern
Vi behandler alle personopplysninger i henhold til personopplysningsloven. Som databehandlings- ansvarlig lagrer og bruker vi disse opplysningene for at vi skal ivareta og administrere kundeforholdet. Det norske Naturhuset AS er underlagt taushetsplikt om personopplysninger.
Vi vet at personopplysningene dine kan være konfidensielle. Vi vil ivareta konfidensialitet og beskytte personopplysninger i henhold til våre personvernretningslinjer og gjeldende lovgivning, inkludert EUs personvernforordning 2016/679 (“GDPR”).
Vi har innført teknologiske og driftsmessige sikkerhetstiltak for å beskytte personopplysningene dine fra tap, misbruk, eller uautoriserte endringer eller ødeleggelse. Disse tiltakene omfatter bruk av brannvegger, kryptering, gode rutiner for styring av tilgangsrettigheter, nøye utvalgte behandlere og andre tekniske og kommersielt fornuftige tiltak for å oppnå tilstrekkelig beskyttelse av personopplysningene. Når det er nødvendig vil vi også ta sikkerhetskopier og bruke andre slike hjelpemidler for å unngå upåregnelig skade på eller ødeleggelse av personopplysningene dine. Disse tiltakene sikrer et tilstrekkelig sikkerhetsnivå hva angår risikoene som ligger i behandling og typen personopplysninger som skal beskyttes.
Vennligst merk likevel at når du overfører informasjon til oss over internett, er dette aldri 100% risikofritt. For betalinger fra deg, som vi overfører online, bruker vi et anerkjent system for sikker betaling.Vi vil straks gi deg beskjed dersom det oppstår brudd på personopplysningssikkerheten, som vil kunne utgjøre en fare for deg.
Utlevering av opplysninger til utenforstående utover konsernets selskaper, kan ikke skje uten ditt samtykke, med mindre utleveringen er pålagt med hjemmel i lov eller er ledd i betalingsinnkreving, forsikringskrav og/eller regnskapsbehandling. Registrering av reservasjoner rettes til kundeservice.
Info: Hvordan og når deles opplysninger, mer info. Les egen side.
Du har rett til innsyn i hvilke opplysninger som er registrert om deg, og kan kreve å få disse rettet, jf. personopplysningsloven §§ 18, 27 og 28.
Det norske Naturhuset AS benytter personprofiler. Du har rett til innsyn og administrasjon av dine opplysninger, hvilke opplysninger som ligger til grunn for profilen og hvor opplysningene er hentet fra jf. personopplysningsloven § 21. For mer informasjon om behandling av personopplysninger kontakt kundeservice som vil hjelpe deg.
11. Endring av vilkårene
Vilkårene er gjenstand for endringer ved særlige behov og/eller offentlige endringer eller pålegg som påvirker disse vilkårene. Vi forbeholder oss retten til å endre vilkårene etter gjeldende regler. Dersom kunden, basert på de endrede vilkårene, ønsker å si opp avtalen står vedkommende fritt til å gjøre dette. Dersom avtalen mellom partene ikke sies opp, innebærer det i så fall at kunden aksepterer de oppdaterte avtalevilkårene.
12. Klager
Hvis du ønsker å klage på ditt kjøp, ta kontakt med kundeservice.
Dersom vi ikke klarer å bli enig om en løsning, kan du sende en klage til Forbrukerrådet, Fred. Olsens gate 1, 0152 Oslo.
13. Tilbakebetaling ved e-handel
Det blir i kjøpsøyeblikket informert om maksimal leveringstid fra bestilling er registrert. Kan vi ikke levere innen avtalt tid, blir du uten opphold informert om årsaken til forsinkelsen og får oppgitt ny leveringstid. Du har da rett til å heve kjøpet uten kostnad, kreve at kjøpet blir oppfylt eller kreve erstatningsvare fra Det norske Naturhuset AS.
14. Forbehold og ansvarsbegrensninger
Det norske Naturhuset AS tar forbehold om driftsstans, uriktige priser eller leveringsproblemer som skyldes forhold som Det norske Naturhuset AS ikke kan kontrollere.
Det norske Naturhuset AS tar videre forbehold om trykkfeil, prisfeil og merverdi- og øvrige avgiftsendringer. Eventuelle tilbud gjelder så lenge lageret rekker. Vi tar ikke ansvar for feil bruk av produkter. Følg anbefalt dosering på pakken.
15. Lovvalg og verneting
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet, i nærheten av der du bor (telefon 23 40 05 00). Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i vårt (selskapets) verneting.
HVORDAN OG NÅR DELER VI OPPLYSNINGER MED TREDJEPARTER?
Noen av produktene og/eller tjenestene vi tilbyr gjør det nødvendig å involvere tredjeparter. Vi verken selger, leier ut, distribuerer eller gjør personopplysninger kommersielt tilgjengelige på annen måte, for noen tredjepart, men vi kan dele informasjonen innenfor vårt konsern, med tjenesteyterne våre og andre tredjeparter for de formål som fremgår av disse retningslinjene:
a. Deling av personopplysninger innenfor konsernet.
Det norske Naturhuset kan dele personopplysningene dine med tilknyttede selskaper:
- Når vi må gjøre det for å kunne tilby produktene og/eller tjenestene eller informasjonen som du har bedt om, kan vi overføre personopplysningene dine til konsernets selskaper, hva angår sentrale support-tjenester; eller
- Hvis du samtykker (f.eks når du samtykker til konsernets tilknyttede selskaper); eller
- For å overholde juridiske eller lovpålagte forpliktelser
b. Deling av personopplysninger med tjenestetilbydere
Vi deler også personopplysninger med våre tredjepart-servicetilbydere, som vi engasjerer for å yte ulike tjenester, i forbindelse med
- Levering av våre produkter (f.eks. pakke/distributør);
- Markedsføring og annonsering av tjenester (f.eks. markedsføringsbyråer, interaktive byråer, tilbydere av e-postløsninger);
- Nettsidene våre (f.eks. hosting og vedlikehold av nettsidene våre); og
- IT-tjenester og -løsninger (f.eks. datalagringstjenester, hjelp til database-administrasjon).
- Innkreving av fordringer
Vi har nøye valgt disse tjenesteyterne og tatt forholdsregler for å sørge for at personopplysningene dine er tilstrekkelig beskyttet. Alle tjenestetilbyderne våre må binde seg gjennom skriftlig kontrakt til å behandle personopplysninger de mottar, kun for det formål å yte spesielle tjenester til oss og å ha egnede sikkerhetstiltak for å beskytte personopplysningene dine.
c. Deling av personopplysninger med andre mottakere
Vi kan også dele personopplysningene dine med:
- Våre regnskapsførere, revisorer, advokater eller lignende rådgivere når vi ber dem om faglige råd;
- Alle andre tredjeparter dersom vi er pålagt å oppgi eller dele personopplysningene for å overholde en lovmessig plikt, eller for å beskytte rettighetene, eiendommen og/eller sikkerheten til Det norske Naturhuset AS, dets tilknyttede selskaper, dets personale og andre;
- Alle andre tredjeparter for å overholde krav fra domstol, myndighet eller offentlig organ for eksempel, etterleve en rettskjennelse eller handle i samsvar med gjeldende lov eller forskrift; eller
- investorer og andre relevante tredjeparter i forbindelse med et eventuelt salg eller annen forretningstransaksjon knyttet til Det norske Naturhuset AS/eller noen av de tilknyttede selskapene.
Avtalevilkårene er oppdatert 30.10.2024 og har virkning for alle avtaler